perjantai 16. marraskuuta 2012

Liebster blog

Oikein paljon tervetuloa te uudet lukijat! Tulonne on ollut minulle melkoinen yllätys, erittäin miellyttävä sellainen - tottakai! Toivottavasti viihdytte blogini parissa ja jaksatte edelleen kommentoida :) Lämpimästi tervetuloa myös Facebook-ryhmääni sekä sivupalkissa esillä oleviin ryhmiin.

Destroy the Bucket Listin ihana Lillyann haastoi minut Liebster blogilla. Olen aikaisemminkin tämän haasteen saanut, mutta koska tykkään yleisestikin puhua itsestäni (ei ole uusi juttu :D) niin ajattelinpa repästä tämän toiseen kertaan! Tosin tällä kertaa en aio laittaa haastetta enää eteenpäin.

"This little award is all about discovering new blogs and helping those with less than 200 followers to get recognized"

1. Each person tagged must post 11 things about themselves

a) Olen tällä hetkellä yövuorossa valvomassa lasten unta ja kello on muutamaa minuuttia yli kolme. Sain juuri tehtyä yhden koulutehtäväni, seuraavaksi vuorossa olisi perusyötyöt eli tiskikoneen tyhjennys, kuivausrummun tyhjennys, roskiskaapin siivous ja yöhomman teko. Tämän yön yöhomman tein heti, kun tulin paikalle (kukkien kastelu), mutta koska olen huomennakin tulossa yöhön, voisinpa samantien tehdä huomisenkin homman (leivänpaahtimen siivous) valmiiksi :D
b) Valmistun sosionomiksi joulukuussa.
c) Vaikka olen sosionomi ja teen lasten kanssa töitä, se ei tarkoita sitä, että minun pitäisi kynsistäni luopua - onneksi.
d) Olen täällä sijaisuuspaikassani oppinut käyttämään kuivausrumpua. Lapsuudenkodissani tai nykyisessä kodissani ei ole koskaan ollut kuivausrumpua. Ensimmäisen kerran sellaiseen koskin täällä. Totta kai haluaisin kotiini kuivausrummun! Kuinka kätevää, tilaa säästävää ja aikaa säästävää puuhaa olisi lykätä pestyt pyykit kuivausrumpuun ja antaa rullata? No olisihan se :D
e) Olen tainnut aukoa päätäni Facebookissa turhan usein, koska laskin tänään, että olen peräti 5 ryhmässä ylläpitäjänä. En ole koskaan edes vinkunut itseäni ylläpitäjäksi, joku on vain sattunut napsauttamaan sen etuoikeuden minulle ja nyt huomaan tarkkailevani tosiaankin 5 ryhmää! Tosin yksi ainoa näistä ryhmistä on itse perustamani: Turun ja lähialueen kynsiharrastajat. Jos olette täältä päin niin oikein lämpimästi tervetuloa ryhmään!
f) Minun pitäisi etsiä kirjastosta autismista kertovaa kirjallisuutta, jotta voin itse opiskella sitä ennen töihin menoa. En ole koskaan autismiin törmännyt opiskeluaikanani, en ole ollut harjoittelussa enkä tunne ketään autistia. Papunettiä olen selaillut sekä Autismi- ja Aspergerliiton sivuja. Jos tässä saan rauhan kaikkien koulutehtävien palautuksien jälkeen (viimeinen palautuspäivä maanantaina), niin ehkäpä jaksan syventyä tähänkin aiheeseen.
g) Papunetistä puuhenollen: osaan tukiviittoa. Olen käynyt kouluni järjestämän tukiviittomakurssin vuonna jotain ja aion etsiä materiaalini kotoa.
h) Yksi vapaavalintainen opintoni oli italian kielen alkeiskurssi. Osaan siis hieman italiaa! En tosin muista paljon mitään, koska luulen muistini kadonneen jäljettömiin opinnäytetyöni myötä. Tuntuu, että pää on ihan pahvia ja jos ohimosta painaisin sormella, niin se tulisi toiselta puolelta ulos :D
i) En tykkää yhtään tiskikoneen täyttämisestä ja tyhjentämisestä. Selkääni alkaa usein pistää, koska joudun kyyristelemään kummallisissa asennoissa. Siksi olenkin päättänyt, että jonain päivänä tiskikoneeni asennetaan niin korkealle, ettei minun tarvitse kuin laskea astiat sinne! Tämä idea tuli sijaisuuspaikkani tiskikoneesta, joka on alle metrin korkeudella lattiasta ;)
j) Nyt alkaa pikkuhiljaa kaduttamaan koko tämä haaste. Kehoni kaipaa jotain muuta kuin tätä ainaista istumista, jota olen harrastanut viimeiset kuutisen tuntia. Vaikka olen välillä yrittänyt oikaista jalkojani ja kävellä ympäri olohuonetta, keho alkaa silti pistämään vastaan tälle valvomiselle.
k) Jos teen yhden yövuoron arjen keskellä, saan käännettyä unirytmini nopeasti takaisin. Mutta koska tulen vielä toiseen yövuoroon seuraavana yönä, minun on pakko yrittää saada nukutuksi päivällä. Se tulee olemaan hankalaa, koska en meinaa saada unta valoisaan aikaan ja tiedä mitäs se kissa sitten keksii, kun tajuaa, että yritän nukkua :D

2. They must also answer the 11 questions the 'tagger' has set for the


1. Mikä on suurin paheesi? - Kaiken rasvaisen ja sokerisen syöminen
2. Mitä lajia haluaisit koittaa? - Urheilulajia? Luistelua, olen aina pitänyt siitä. Lasketaanko se :D Nyt tuli mieleen, että vesijuoksua haluaisin kokeilla!
3. Mitä näet, kun käännät pääsi oikealle? - No sen tiskikoneen, joka kaipaa tyhjennystä!
4. Oliko sinulla lapsena uniriepua/-lelua? Oliko sillä nimi? - Kyllä oli, riepu ja sitä kutsuttiin nonnirätiksi :D
5. Mikä on oudoin ihmisen nimi, johon olet törmännyt? - Beda. Onhan niitä muitakin, mutta toisessa työpaikassani oli nainen nimeltä Beda. En ole koskaan aikaisemmin kyseiseen nimeen törmännyt ja nimi tuntui erikoiselta. Luulin ensinnäkin, että se on miehen nimi ja toisekseen ulkomaalaisen nimi. Kävikin ilmi, että nainen oli täysin suomalainen.
6. Mikä on rakkain esineesi? - Oikeastaan minulla ei ole rakkainta esinettä. Jos pitäisi valita sellainen esine, mitä ilman en voisi elää niin minulla olisi kolme vaihtoehtoa ja ehdottomasti tässä järjestyksessä: huulirasva, auto, kännykkä.
7. Kun sinulla on hetki aikaa tehdä ihan mitä haluat, mitä yleensä teet? - Jos ei ole aikaa, varaan aikaa. Joskus tuntuu, että kynsien tekoon ei ole aikaa, mutta on todettava, että ajanpuute tarkoittaa oikeasti laiskuutta :D
8. Lempiruokasi? - Puuuhhh... Pizza? Hampurilaiset? Makaronimösö?
9. Lempituoksusi? (hajuvesi tai joku muu) - No se yksi, mikä maksaa ihan sikana ja minkä nimeä en just nyt tähän hätään millään muista :D
10. Keräiletkö jotain, tarkoituksella tai huomaamattasi? - Kynsilakkoja, huomaamattani, kunnes asia tuli nyt puheeksi!
11. Missä käytät tietokonetta? - Nyt käytän sijaisuuspaikkani ruokapöydän ääressä, yleensä käytän kotona olkkarin nurkassa.

1 kommentti:

  1. Terkkuja täältä töistä myöskin! :)
    Neljäs yö menossa, 3 ½ tuntia jäljellä, sitten alkaa vapaat... muutama tunti unta ja sitten alkaa tälläytyminen pikkujouluihin :)
    Onneksi tein sentään pikkujoulukynnet jo eilen valmiiksi ;)
    Työn iloa sinne sulle!

    VastaaPoista

Asialliset kommentit tervetulleita!