sunnuntai 29. huhtikuuta 2012

Taas vesimarmorointia

Kuka olisikaan uskonut, että teen toisen vesimarmoroinnin heti edellisen perään? En minä ainakaan. En myöskään löytänyt sitä läpikuultavaa perusteippiä, jonka olen ostanut tätä varten, joten käytin ilmastointiteippiä (saa nauraa). Oli muuten todella hankalaa saada sormet kohdistettua kuville tai ylipäänsä purkkiin, koska teippi on aika peittävää ja jäykkää :D

Ja hei te, jotka olette juuri eilisen illan jälkeen osallistuneet arvontaan! Parilta on heti tullut kommenttia ulkoasusta, että saisi olla räväkämpää ja enemmän kontrastia. Mä tosiaan eilen muokkailin tätä ulkoasua tällaiseksi kuin se nykyään on, aiemmin oli siis oranssia taustaa jne. Olen etsinyt sellaista seesteistä, freshiä ja neutraalia ilmettä blogille, jotta sitä olisi helppo lukea ja jotta kuvat olisivat se pääasia eikä esim. tausta :) Ymmärrän kyllä, ettei aina tule luettua muita postauksia, kun osallistuu arvontaan, siksi halusinkin tämän kirjoittaa nyt uusiksi, jotta uudetkin tulokkaat huomaavat, etten sitten vappuna välttämättä ulkoasua muokkaile kovin ahkerasti :D

Vesimarmorointi oli taas kerran hauskaa, mutta ensin mun piti tehdä se vaaleanpunaiselle pohjalle China Glaze -lakkojen kanssa. Nojuu, se vaaleanpunainen tuli sieltä ihan hirveesti läpi, joten päätin heivata sen ajatuksen ja tehdä perusvalkoisen pohjan Kineticsin lakalla ja marmorointiväreiksi valikoituivat Goshin Deep Purple ja Misty Mauve. Päällyslakkana käytin Rimmelin glitterpäällyslakkaa.





Mä taisin olla liian innoissani marmoroimassa, koska yöllä lakka alkoi kuplia. Hiukan meni hermot aamulla, kun piti alkaa kuvailemaan ja joka ikisessä kynnessä varmaan 20 kuplaa. Nojuu, ehkä mä kestän olla näillä pari päivää, koska vappuna varmaan leikin niillä ostamillani akryyliväreillä, jotka näet tässä alla:

Metallinhohtoisia hieman pastellisia värejä. Hinnaksi tuli noin 1€/purkki, en sitten tiedä, oliko oikeasti kallista vai halpaa :D Mun mielestä ihan ok hinta. Eivät vie ainakaan liikaa tilaa! Siellä tuli mukana toi paksumpi sivellin, tuon pienemmän ostin erikseen. Sinooperissa tosiaan käväisin nämä bongaamassa :)

Tällaista jälkeä tulee tummanvihreällä. Nuo syylännäköiset muhkurat kynnellä ovat niitä strassitimantteja, joita tilasin ja joiden pussin olen aikaisemmin blogissa esitellyt. Laitoin niitä siis edellisen vesimarmoroinnin päälle :)

Kattimaakari nauttii kevätauringosta.

Voisiko joku kertoa, miten saan vesipisarat pois kynneltä, kun olen sen vedestä nostanut? Tai että miten kynsi kannattaa kuivata marmoroinnin jälkeen? Hiukan alko ärsyttää ekassa vesimarmoroinnissa ne kuivuneet vesipisarat... Nyt ärsyttää vaan nuo kuplat...

4 kommenttia:

  1. Mä olen antanut kynnen kuivua omia aikojaan, tai sit heilutellut käsiä niin kuivuuhan ne siinäkin. En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat kuivuneilla vesipisaroilla?
    Kuplimiseen taas ei kai auta muu kuin kokeilla toisia lakkoja, mulle on joskus käynyt myös noin ja olen suosiolla valinnut sitten muita lakkoja. Harmillisesti sen vaan huomaa vasta kun lakat on jo kynsillä. Ohuemmilla, juoksevammilla lakoilla onnistuu varmemmin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ainakin tuossa tummemmassa vihreässä lakassa näkyi sellaisia vaaleita vesipisaralaikkuja, kun annoin ne vaan kuivahtaa siihen. En sitten tiedä... Ja mitä noihin kupliin tulee niin taisin vaan liian nopsaan lähtee marmoroimaan eikä ollu toi aluslakka kunnolla kuivunut

      Poista
    2. Tossa on varmaan niin monta mahdollista muuttujaa, tähtien asentokin taitaa vaikuttaa:D Mutta säilyypä jännitys kun ei voi tietää onnistuuko tällä kertaa;)

      Poista
  2. Tarkoitatko sitä kun marmoroidessa vesi jää kynnen ja lakan väliin? itse olen varovasti talouspaperin kulmalla kuivaillut. Pitää vain varoa ettei tökkää paperia lakkaan ja sotke koko komeutta :D Lakka kuivaa muuten itsekseen. kuplille en ainakaan itse ole keksinyt mitään järkevää syytä mistä ne tulevat, jokus olen huomannut kuplia tulevan kun lakkoja sekoittelee veden päällä toisiinsa, mutta aina ei se ei ole syyllinen...

    VastaaPoista

Asialliset kommentit tervetulleita!